Ja sådär då, nu börjas det...

Här ska ni få följa min träning till finalen i Årets Konditor - SM för konditorer.  Finalen äger rum den 9: e oktober på Nordiska museet på Djurgården, Stockholm.


Det kommer att vara jag (Conrad) och Alexandra, som agerar min alltiallo den här tiden, som kommer att lägga in lite små texter och bilder. Det kanske också händer att det kommer lite kommentarer från människorna som ska hjälpa till att smaka mina små konstverk, kanske min kära flickvän och sambo My som lägger in ett inlägg som kanske kan vara mer antydan om "att vi aldrig ser varann nu för tiden!" Det kommer att vara lita av varje från olika synvinklar. Det ska nog bli bra detta tror jag!


Men nu till det som har hänt än så länge! Jag tog mej till finalen genom en tårta som jag skickade in till tävlingsjuryn. Tommy Flodqvist hörde av sig till mig i början av juni och meddelade att jag har nått finalen. Måndagen den 21 juni hade vi en pressträff där vi gick igenom tävlingsregler och tog några fantastiskt härliga bilder. Då fick jag även reda på vilka mina konkurrenter blir, det kan du läsa mer om på www.aretskonditor.se. Så nu är träningen i full gång (fast jag har ju faktiskt tjuvtränat lite grann redan...) och imorgon kommer första bilderna och texten live från min träningsarena Lux dessert och choklad.  



Tack för idag, slut för idag! //Conrad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0