Många bollar i luften …och på marken!

Hur många bollar kan man ha i luften samtidigt? Just nu känner jag att en drös av dem som borde flyga omkring högt ligger nere vid fotknölarna. Alldeles stilla och med pyspunka.


Kvällen började med en bra träning, provade lite nya roliga saker med desserten, och nu kan man säga att den verkligen är poppig. Allt känns bra när jag har full kontroll, men kontrollbehovet ger mig också lite problem. Det funkar så länge jag gör saker jag är bra på (att baka), men när det kommer till att få ett bord som ser härligt ut och en fantastisk tårtställning har jag inte längre den kontroll som jag vill ha.


Och vad händer om man inte har fullkomlig, total kontroll? Jo, då får jag prestationsångest, och det är det jag har ikväll. Imorgon har det släppt, det är så jag funkar som person, men f a n vad tungt det känns nu. Min förhoppning är att min lediga torsdag inte bara är den dagen jag ser ljuset i tunneln, utan faktiskt också kommer ut på andra sidan.

Och får upp de där bollarna i luften igen...



Nu är klockan 01:30, dags att sova. Tack och God natt //Conrad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0