Gårdagen var ju bra!!!

Igår så var det stora fixar dagen, och det var väl ungefär var det blev också.

Dagen började precis som vi hade hoppats på, Thimaders Rostfria tog på sig det inte helt lätta arbetet att göra en tårtställning till mig, som ni kommer att förstå den 9:e oktober så ser den inte ut som alla andra, utan min helt egna design. Efter det bar det iväg mot Enköping för att kolla lite porslin vid i Monikas butik, det blev väl kanske inte riktigt som man hade hoppats på vi kollade alla kataloger som fanns, och då var det inte bara en gång utan några gånger. Men hittade kanske inte riktigt den där tallriken som var heeelt perfekt, men jag lever ännu på hoppet att den dyker upp något en vacker dag.

Efter det så bar det iväg till Stockholm och lux igen, blev någon timmes snack med Ted, om både tävling och jobb. Sedan var det ju dagen då Tortellini skulle lagas på kvällen, och det blev det också. Så kan det självklar diskuteras hur goda de var, men det gick att äta. När man senare skulle gå till sängs och låg och funderade på dagen så kändes det som att jag fått ut ungefär vad jag hade hoppats att jag skulle få, så det var inga större problem att sova gott...


Bra bild om man ska få inspiration inför tävlingen

Nu sitter jag här och ska välja en bild som kommer att ha en stor betydelse på mitt presentationsbord, jag har sorterat ner det till ca 20 bilder och Alexandra har valt ut ungefär lika många så nu blir det beslutsångest resten av kvällen.

Imorgon blir det ut i stora Stockholm för att leta porslin igen, återkommer om det om jag hittar något av värde!


Ps nu är det inte länge kvar tills jag åker ner till gotland och får träffa min fantastiska flickvän i 3 veckor, så blir det en hel del stenhård träning också såklart... ds



Tack för idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0